IKEA BUSINESS 会員規約

第1条(目的)

本規約は、イケア・ジャパン株式会社(以下「イケア」といいます。)が、第3条に定めるIKEA BUSINESSメンバー(以下「本会員」といいます。)を対象に、次条に定めるサービス(以下「本サービス」といいます。)を提供する条件を定めることを目的とします。


第2条(約款の適用)

  1. 本約款は、イケア・利用者間の本サービスを利用したイケア商品の売買契約及びそれに付随するサービス契約に適用されます。イケアは、本約款の適用を前提条件として、利用者からの商品購入等の申込みを承諾します。利用者がイケアに対し商品購入等を申し込む際には、利用者は本約款が適用されることに同意し、本約款の内容を異議無く承諾したものとみなします。
  2. イケア・利用者間には、本約款のほか、IKEA BUSINESS ウェブサイト利用規約、プライバシーポリシー、イケア商品販売約款、品質保証に関する規約など、イケアと商品購入者間に適用される規定が、本約款と矛盾しない範囲で適用されます。
  3. イケアは、利用者から個別に承諾を得ることなく本約款を変更することができ、利用者はあらかじめこれを承諾します。

第3条(本サービス)

  1. 本サービスは、法人、団体、公的機関または個人事業主(以下、総称して「法人さま」といいます)を対象としたサービスです。本サービスは、利用者が自らのオフィスまたはそれに類する施設で使用される商品の購入、および自らが設計したオフィス、住宅その他の施設に施工される商品の購入目的のためにのみ利用することができます。イケア商品を第三者に対して再販することを目的として利用することはできません。
  2. 本サービスの内容及び対象店舗は、イケアのホームページ等により適宜ご案内します。ただし、内容及び店舗は事前に通知することなく変更されることがあります。
  3. 本サービスの一環として、イケアは本会員の電子メールアドレスまたは住所に対し、本サービスに関する情報等を配信または郵送することがあります。

第4条(本会員)

  1. 本会員とは、本サービスの提供を受けるための会員契約に申込み(入会申込み)、所定の入会手続きを完了後、イケアで承認した法人さまとします。ただし、本会員として承認することを不適当とイケアが判断した場合、入会の承認を行わないことがあります。
  2. 本サービスへの申込者は、申込みの時点で本規約を承認したものとみなします。

第5条(変更の通知)

  1. 本会員は、社名、住所、代表者名、ご担当者名、連絡先、電子メールアドレス等について変更が生じた場合、直ちにその旨をイケア所定の方法によりイケアに通知するものとします。
  2. 前項の通知を行わなかったことにより本会員が不利益を被った場合、イケアは何ら責任を負わないものとします。

第6条(本会員の個人情報及び会社情報)

  1. イケアは、本会員の個人情報及び会社情報を、プライバシーポリシーに従って取り扱います。
  2. イケアおよびイケアの業務委託を行う第三者は、海外にある第三者に本会員の個人情報を移転することがあり、本会員はこれに同意するものとします。
  3. イケアは、必要と判断した場合、会員契約の終了後も本会員の個人情報及び会社情報を利用することができるものとします。
  4. イケアは、本サービスにおいてお客様から取得した個人情報及び会社情報とは異なる情報が、後にお客様から提供された場合、後に提供された個人情報及び会社情報が最新の情報であると判断し、本サービスにおけるお客様の個人情報及び会社情報を更新することがあります。

第7条(退会)

本会員が退会する場合、所定の手続きに従いイケアに届け出るものとし、イケアが退会手続きを完了した日に退会となります。


第8条(利用停止及び解除)

イケアは、本会員が次の各号の一に該当する場合、何ら通知催告を行うことなく、当該本会員による本サービスの利用を停止し、または会員契約を解除することがあります。

  1. 会員契約の申込時もしくは変更の通知時に虚偽の事項を通知し、または変更を速やかに通知しなかったことが判明した場合
  2. 本サービスの運営を妨害した場合
  3. イケアが不適当と判断する行為を行い、またはそのおそれがあると認められる相当の理由がある場合
  4. その他、本規約のいずれかの条項に違反した場合

第9条(サービスの中止または廃止)

  1. イケアは、次の場合、何ら責任を負うことなく本サービスを中止することがあります。
    (1)本サービス用システムの保守上または工事上やむを得ない場合
    (2)天災地変その他イケアの責に帰すことができない事由により本サービスの提供が困難になった場合
    (3)その他、本サービス運用上の理由により、イケアが本サービスの中止が必要であると判断した場合
  2. イケアは、事前に通知することにより、何ら責任を負うことなく本サービスを廃止することができるものとします。

第10条(免責)

  1. 本会員が本サービスを利用することにより得た情報等について、イケアは何ら責任を負わないものとします。
  2. 本サービスに起因または関連して生じた本会員の損害等について、イケアは何ら責任を負わないものとします。
  3. 本サービスに関する連絡の遅延、未着等について、イケアは何ら責任を負わないものとします。

第11条(会員カード、会員番号およびパスワードの管理等)

  1. 本会員は、善良なる管理者の注意をもって、会員カード、会員番号およびパスワードを使用し、かつ管理するものとします。
  2. 本会員は、会員カード、会員番号またはパスワードを第三者に使用、譲渡、貸与等してはならないものとします。
  3. 本会員は、会員カードを紛失し、または盗難にあった場合には、直ちにその旨をイケアに通知するものとします。ただし、通知の有無にかかわらず、紛失・盗難により本会員が損害を被った場合でもイケアは何ら責任を負わないものとします。

第12条 (著作権等)

本会員は、本サービスに基づき提供される掲載情報等について、著作権法等により認められる場合を除き、自己または第三者のために利用(複製、公衆送信、口述、展示、頒布、貸与、翻訳および翻案を含む)できないものとします。


第13条(本会員の禁止事項)

本会員は、本サービスを利用するにあたり、次の行為をしてはならないものとします。

  1. 他の本会員の会員カード、会員番号またはパスワードを不正に使用行為
  2. 本会員の会員カード、会員番号またはパスワードを第三者に使用させる行為
  3. 他の本会員、第三者またはイケアの著作権その他の権利を侵害する行為
  4. 他の本会員、第三者またはイケアを誹謗中傷・名誉毀損する行為
  5. 法令または本規約に違反する行為
  6. 前各号のいずれかに該当するおそれのある行為
  7. その他、イケアが、本サービス運営上不適当と判断する行為

第14条(権利の譲渡)

本会員は、本規約に基づく権利・義務を第三者に譲渡することはできないものとします。


第15条(準拠法・管轄裁判所)

  1. 本約款を含むイケアと利用者との契約関係は日本法に準拠します。
  2. イケアと利用者との紛争に関しては東京地方(簡易)裁判所または大阪地方(簡易)裁判所を専属的合意管轄裁判所とします。

第16条(規約の変更)

イケアは、適宜、本規約を変更できるものとします。

附 則 この規約は、2010年7月25日から実施します。
2017年1月5日、一部改定しました。



RULES FOR IKEA BUSINESS MEMBERS

Article 1 (Purpose)

These Rules intend to set forth terms and conditions under which IKEA JAPAN K.K. (hereinafter referred to as “IKEA”) provides such service as mentioned in following Article 3 (hereinafter referred to as the “Service”) to IKEA BUSINESS Members (hereinafter referred to as “Member” or “Members”) as provided for in Article 4.


Article 2 (Scope of Application of These Rules)

  1. These Rules shall be applicable to sales contracts to be entered into between IKEA and Members who use the Service to purchase from IKEA products and service contracts incidental thereto. Acceptance by IKEA of purchase or other offers from customers shall be conditioned on the application of these Rules. When a Member makes an offer to purchase products or other offers to IKEA, the Member shall be deemed to have consented to the application of these Rules and have agreed to the terms and conditions of these Rules without any objection whatsoever.
  2. In addition to these Terms, such provisions as applicable to transactions between IKEA and product purchasers shall be applicable to transactions between IKEA and Members, including, but not limited to, the Terms of Use of IKEA BUSINESS Website, the Privacy Policy, the Terms of Sale of IKEA Products, and the terms and conditions of the Quality Assurance, to the extent that they do not contradict with these Rules.
  3. IKEA may revise these Rules without obtaining the approval of respective Members and Members agree in advance to such revision.

Article 3 (Service)

  1. The Service shall be provided to corporations, organizations, public institutions or sole proprietors (hereinafter collectively referred to as “Corporate Customers”). The Service shall be used by Corporate Customers only when they purchase products from IKEA to use the products at their own office or any other facilities similar thereto and to build the products into offices, houses or any other facilities designed by them. The Service shall not be used in order to resell products purchased from IKEA to any third party.
  2. Details of and stores providing the Service will be announced by IKEA from time to time on its website or in other media; provided, however, such details and stores may be changed without giving prior notice.
  3. As a part of the Service, IKEA may deliver or mail information and other messages related to the Service to the e-mail address or postal address of each of the Members.

Article 4 (Members)

  1. “Members” means Corporate Customers who have applied for a membership agreement to receive the Service (application for admission) and completed the admission procedure as prescribed, and then for whom IKEA has approved such application; provided, however, IKEA may not approve the application of certain Corporate Customers if IKEA has determined that approval as a Member is inappropriate.
  2. Applicants for the Service shall be deemed to have agreed to these Rules at the time of their applications.

Article 5 (Notification of Changes)

  1. Any Member changing its membership information such as company name, address, representative, contact person, contact details, e-mail address, etc. shall notify IKEA thereof in an immediate manner using such means as prescribed by IKEA.
  2. IKEA shall not assume any liability whatsoever for any inconvenience or disadvantage that the Member may suffer as a result of no such notification as mentioned in the preceding paragraph

Article 6 (Personal Information and Company Information of Members)

  1. IKEA shall treat the personal information and company information of Members in accordance with its Privacy Policy.
  2. IKEA and any third party to whom any of the operations of IKEA is entrusted may transfer the personal information of Members to a third party operating overseas and Members agree to the foregoing.
  3. IKEA shall be entitled to use personal information and company information of Members even after the termination of the membership agreement when IKEA finds it necessary to do so.
  4. In the event where any information different from personal information or company information that IKEA obtained from a Member in connection with the Service is provided by the Member to IKEA, then IKEA may consider the personal information and company information provided afterwards is up-to-date information about the Member and update the personal information and company information of the Member recorded for the purpose of the Service.

Article 7 (Withdrawal from Membership)

When a Member wishes to withdraw from the membership, the Member shall notify IKEA thereof in accordance with prescribed procedures, and the Member shall be regarded to have withdrawn from the membership on the day when IKEA has completed the withdrawal procedures.


Article 8 (Cessation of Use and Termination)

If any Member falls under any one of the cases listed in the following items, IKEA may cause such Member to cease the use of the Service or terminate their membership agreements, without giving any notice or demand whatsoever:

  1. Where it is found that the Member provided false information to IKEA at the time of application for membership or the notification of any change in membership information or that the Member failed to promptly give notice of a change;
  2. Where the Member causes any hindrance to the operation of the Service;
  3. Where the Member commits an act which IKEA finds inappropriate or there is a reasonable ground to find that the Member is likely to commit such act; or
  4. Otherwise where the Member is in breach of any provisions of these Rules.

Article 9 (Suspension or Discontinuance of Service)

  1. IKEA may suspend the Service without any liability whatsoever in the following situations:
    (1)Where it is unavoidable to suspend the Service owing to the maintenance or construction of the system for the Service;
    (2)Where it becomes difficult to provide the Service owing to a natural disaster or for any other cause not attributable to IKEA; and
    (3)Otherwise, where IKEA finds it necessary to suspend the Service for any operational reason.
  2. IKEA may discontinue the Service by giving prior notice to Members without assuming any liability whatsoever.

Article 10 (Exemption from Liability)

  1. IKEA shall not assume any liability whatsoever for any information or any other materials that a Member will obtain as a result of the use of the Service.
  2. IKEA shall not assume any liability whatsoever for any loss or any other inconveniences that may arise out of or in connection with the Service.
  3. IKEA shall not assume any liability whatsoever for any delay in, no arrival of or any other failure in communication related to the Service.

Article 11 (Management, Etc. of Membership Card, Number and Password)

  1. Each Member shall use and manage its own Membership Card, its number and password with the due care of a prudent manager.
  2. Each Member shall not allow any third party to use or transfer or lend to any third party its membership card, its number or password.
  3. If a Member has lost or had stolen its membership card, the Member shall immediately notify IKEA thereof, provided, however, whether or not IKEA has received such notice from the Member, IKEA shall not assume any liability whatsoever for any damage that the Member may suffer due to the lost or stolen card.

Article 12 (Copyright, Etc.)

Members shall not make use of any information or other data provided under the Service for the benefit of themselves or any third party, except where it is permitted pursuant to the Copyright Act and other laws and regulations. For the purpose of this Article, “use” shall include, but not be limited to, reproduction, public transmission, dictation, exhibition, distribution, lending, translation and adaptation.


Article 13 (Matters Prohibited For Members)

Members shall not engage in any of the following acts in connection with the use of the Service:

  1. To use the membership card, its number or password of any of other Members without due authorization;
  2. To allow any third party to use or transfer or lend to any third party the membership card, its number or password of the Member;
  3. To infringe on the copyright or any other right of any of other Members, any third party or IKEA;
  4. To speak ill of or slander the reputation of any of other Members, any third party or IKEA;
  5. To act in violation of any law or regulation or in breach of these Rules;
  6. Any act that is likely to fall under any one of the acts listed in the preceding items; or
  7. Any other act that IKEA considers inappropriate from the viewpoint of the operation of the Service.

Article 14 (Assignment of Rights)

Members shall not assign to any third party any of their rights or obligations under these Rules.


Article 15 (Governing Laws and Competent Court)

  1. Any contractual relationship between IKEA and Members including these Rules shall be governed by Japanese laws.
  2. In connection with any dispute that may arise between IKEA and a Member, the Tokyo District (Summary) Court or the Osaka District (Summary) Court shall be the agreed court with exclusive jurisdiction.

Article 16 (Change in These Rules)

IKEA may change these Rules from time to time.

Supplementary provisions: These Rules shall come into force on July 25, 2010.
Partial revision was made on January 5, 2017.